Zoek
Zoeken Annuleren

Welkom bij het 3D lokaal

Denken - doen - delen: opening 3D lokaal

Wat een geweldige middag hadden we met elkaar op 22 juni 2022 gehad.  Ons eigen wetenschap & technologie-lokaal is geopend! Het lokaal om te Denken, Doen en Delen. Juf Janet heeft de naam 3D-lokaal bedacht. Kinderen en collega’s hebben genoten deze middag.
We mochten veel complimenten in ontvangst nemen over dit lokaal.
In de media is ook veel aandacht geweest voor ons 3D-lokaal. RTV Drenthe heeft opnames gemaakt en we waren op de radiozender ZO!34. En dan was er ook nog een prachtig artikel in het Dagblad van het Noorden

Klik

op deze video

voor een impressie van ons gloednieuwe lokaal!

Feestelijke opening

Op 22 juni 2022 is het 3D lokaal officieel geopend. Professor Weet Wat (van der Werf Entertainment) opende het lokaal op een feestelijke manier met allerlei wetenschappelijke stunts en trucjes. Wethouder Leal opende het 3D lokaal officieel namens de gemeente Emmen.

Bekijk 3D lokaal

Wetenschap & technologie in het primair onderwijs

Wetenschap en technologie (W&T) is een manier van kijken naar en benaderen van de wereld. Kinderen stellen vanuit verwondering en nieuwsgierigheid vragen of ze signaleren problemen of behoeften. Bij W&T-onderwijs leren kinderen antwoorden (onder-)zoeken op vragen en oplossingen bedenken voor problemen. Al doende leren kinderen zo het onderzoeks- en ontwerpproces te hanteren en zich daarbij denkwijzen eigen te maken. Omdat de vragen en problemen altijd betrekking hebben op een onderwerp, leren ze ook over gebeurtenissen, gebieden, organismen, verschijnselen en voorwerpen die in de wereld om hen heen voorkomen of plaatsvinden.

Bij W&T is veel ruimte voor de brede ontwikkeling van leerlingen. De W&T-benadering sluit aan bij de wijze waarop kinderen zich verhouden tot hun leef- en fantasiewereld.​ (bron www.slo.nl)